UGC & PPC
Mi az UGC?
A felhasználók által generált tartalom vagy „User-Generated-Content” olyan online anyag, amelyet egy platform felhasználói, nem pedig maguk a márkák és vállalkozások hoznak létre – gyakran képekből, véleményekből, ajánlásokból, videókból állnak.
Az UGC felbecsülhetetlen szerepet játszik, különösen manapság az e-kereskedelmi marketingstratégiákban, mivel lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy saját maguk alakítsák a márkatörténetet és hitelesebben beszéljenek a tapasztalataikról.
Az UGC legfontosabb előnyei
Megnövekedett hitelesség és bizalom
A felhasználók által generált tartalom javítja a hitelességet és a bizalmat, social proofként szolgál. Az UGC természetesebb és őszintébb élményt nyújt, mert a felhasználók testközelből és személyes történeteken keresztül kapnak információt mások termékkel kapcsolatos gondolatairól, érzéseiről és tapasztalatairól, ami bizalmat épít a márkája iránt.
Fokozott elköteleződés és felhasználói interakció
Az UGC használata jelentősen fokozhatja az elköteleződést és a felhasználói interakciót azáltal, hogy az érdeklődő potenciális ügyfelek számára magával ragadó, de tudással rendelkező élményt nyújt.
E tartalom felhasználásával a cégeknek lehetőségük nyílik arra, hogy mélyebb szinten kapcsolatba lépjenek közönségükkel, beszélgetésekre hívják őket az általuk kedvelt témákról, és felhívják a figyelmet a cégük termékeire vagy szolgáltatásaira.
Ezen túlmenően, ha versenyek vagy kampányok részeként használják, lehetővé teszi a márkák számára, hogy jobban megértsék a fogyasztók érdeklődését azáltal, hogy megvizsgálják, milyen tartalmat tesznek közzé a felhasználók.
Költséghatékonyság és skálázhatóság
A felhasználó által generált tartalom (UGC) felhasználása költséghatékony és skálázható előnyöket kínál az induló vállalkozásoknak, sőt a már ismert márkáknak is.
Az UGC a létrehozott digitális média vagy tartalom bármely formájára vonatkozik, amelyet a felhasználók online környezetben állítanak elő és osztanak meg; mint például a közösségi média, a blogok, a tanácsadó fórumok és a vlogok. Mivel az UGC létrehozása nem igényel költségeket, hiszen az UGC tartalmak előállítói a saját eszközeiket és platformjukat használják a conent elkészítéséhez.
Az UGC marketing előnyei:
Mitől lesznek jó minőségűek az UGC hirdetések?
- kiváló videóminőség
- tiszta hang
- hook az első néhány másodpercben
- a képen/videón az alkotó is feltűnik
- őszinte és hiteles tartalom
- természetes, jó világítás
- termékelhelyezés
- összefüggõ történet
UGC hirdetések
- Spark Ads (TikTok)
A Spark-hirdetések koncepciója egyszerű: vegyünk meg egy meglévő videót az alkotótól és alakítsuk át hirdetéssé. A Kiala Nutrition például több mint 75 millió megjelenítést és több mint 10 000 konverziót ért el Spark kampányában.
Nem meglepő, hogy a Spark kampányok a TikTok hirdetések legnépszerűbb típusai közé tartoznak. A platform a többi típushoz képest magasabb nézettséget, elköteleződési arányt és konverziót ér el a Spark Ads esetében.
A TikTok UGC-hirdetéseknél a hitelesség kulcsfontosságú a nézőkkel való kapcsolattartásban. A legjobb UGC-hirdetések akkor használhatók, ha olyan emberek készítik őket, akik szeretik az általuk hirdetett termékeket. Az alkotók szintén megértik a közönségük fájdalmát okozó kihívásokat.
Ha felbukkan egy organikus alkotói bejegyzés, nagy eséllyel erős reklámot adna a termékednek. Az UGC-hirdetések egyik legnagyobb előnye, hogy a videóötleteket organikus elköteleződéssel ellenőrizhetjük.
- Branded Content hirdetések (Instagram)
Az UGC-hirdetések egyre népszerűbbek az Instagramon és a Spark-hirdetésekhez hasonlóan a Branded Content hirdetések is az organikus tartalmat alakítják át fizetett promóciókká. Az alkotók tartalmukért „fizetett partnerség” vagy „szponzorált” címkét kapnak.
A branded content hirdetések általában kicsit polírozottabbak, mint a TikTok hirdetések, de a hitelesség mindkét platformon számít. Ennek ellenére az Instagram-hirdetések általában több kreatív szerkesztést tartalmaznak.
Ajánlott a terméket több szemszögből is megmutatni, mert a márkajelzéssel ellátott tartalmi hirdetések feladata, hogy életre keltsék a terméket. Részesítsd előnyben azokat a hirdetéseket, amelyek valós embereket jelenítenek meg valós környezetben.
A márkajelzéssel ellátott tartalmi hirdetések előnyben részesítik az élvezetes, informatív leírásokat. A Spark Ads-tól eltérően az Instagram-hirdetések általában hosszabbak a copy szövegét tekintve. Ez vonatkozik a hírfolyamon belüli bejegyzésekre és a Reels videókat egyaránt.
- Fehérlistázás / Whitelist(Instagram és TikTok)
Valószínűleg hallotta már az „fehérlistára helyezés” kifejezést a marketingben. Az engedélyezőlistára helyezés az a folyamat, amikor hozzáférnek az alkotó tartalmához, hogy azt hirdetésként reklámozzák. Az engedélyezőlistára helyezés révén a márkák elmossák a határvonalat a márka által létrehozott és az alkotók által készített eszközök között.
Az engedélyezőlistára helyezés során az alkotók engedélyt adnak a márkáknak, hogy hozzáférjenek tartalmaikhoz. Ezután a márkák a szokásos módon állítják be a hirdetéseket, de kampányaik alapjául az alkotó elemeit választják.
További best practice-ek:
Az UGC mérése
Sok márka magányos marketingstratégiaként használja a felhasználók által generált tartalmakat, mivel 86%-uk az UGC-t tartja a leghatékonyabb tartalomnak a márkájuk hitelességének bemutatására. Azonban minden sikeres marketingstratégia egy célorientált megközelítéssel kezdődik.
Az UGC-kampány ROI-jának kiszámításakor figyelembe veendő tényezők:
- tartalomkészítés költségei
- fizetett közösségi hirdetésekre fordított bevétel
- a vizuális tartalom könyvtár értéke
- CPC
- Összesített konverziók
UGC kampány KPI-ok weboldalakon
- Weboldalon tartózkodás ideje: ez az átlagos időtartam, ameddig a látogatók a webhelyen tartózkodnak.
- Visszafordulási arány (%): kiszámolható, hogy a weboldalt meglátogatók közül hányan hagyták ott azonnal a weboldalt.
- CTA átkattintási arány: a weboldal CTA-ira kapott kattintások száma.
Egy 2021-es tanulmány szerint a látogatók 90%-kal több időt töltenek olyan webhelyeken, amelyek felhasználói tartalmat tartalmazó galériákat tartalmaznak, ami alacsonyabb visszafordulási arányt eredményez. Így javította a Pedigree Australia webhelye teljesítményét a #HOLLYWODselfie kampányával, amelyet beágyazott a webhelyére.
- Profillátogatások és -megjelenítések: ez azoknak a közösségimédia-felhasználóknak a számát jelzi, akik találkoztak a posztokkal és arra buzdították őket, hogy látogassák meg közösségi profilját.
- Követők havi növekedése: azon követők száma, amelyeket abban a hónapban szerez, amikor elindítja az UGC-kampányokat.
- Tartalom újramegosztása: azoknak az embereknek a száma, akik a közösségi média tartalmat elég érdekesnek találták ahhoz, hogy megosszák követőikkel.
- Hashtag elérése: számos közösségi platform, például az Instagram, a Twitter, a Linkedin, a Pinterest és a YouTube kínál hashtag-betekintést, amely megmutatja, hányan használják a hashtageket. Ez segít nyomon követni az UGC hashtag kampányok teljesítményét a közösségi médiában.
- E-mailek átkattintási aránya: ez azoknak a száma, akik az UGC e-mail-kampányban lévő linkekre kattintottak, összehasonlítva azokkal, akik megnyitották az e-mailt.
- Konverziós arány optimalizálása: sok márka automatikus kosárelhagyásról szóló e-mailt küld ügyfeleinek. Ezen levelek UGC-tartalommal kombinálása esetén a márkák 30%-kal magasabb konverziót tapasztaltak.
- Leiratkozási arány: azon felhasználók száma, akik leiratkoztak az e-mail listáról.
Az UGC 73%-kal növeli az e-mailek átkattintási arányát. Például amikor az Amazfit elkezdte használni az UGC-t e-mailjeiben, az átkattintási arányuk átlagosan 8%-kal nőtt.
- Profillátogatások: azoknak a száma, akik találkoztak a közösségi hirdetéssel, és rákattintottak a profilra is.
- CTA-kattintások száma: minden közösségi hirdetéshez tartozik CTA. A CTA-kattintások a fő KPI-ok, amelyek jelzik az UGC sikerét a közösségi hirdetésekben.
- Konverzió és értékesítés: A célközönség számából az összes vásárlóvá konvertált érték jelzi ezt a KPI-t.
A Toyota 440%-kal növelte Facebook-hirdetési elköteleződését az UGC tartalmak használatával a Feeling The Street globális kampányuk elindításával.
- Konverziós arány: (a konverziók száma/a látogatók teljes száma) x 100. Például, ha egy e-commerce üzlet 2000 látogatót fogad egy hónapban, és 1500 értékesítése van, akkor a konverziós arány (1500/2000) x 100 = 75 %.
- Bevásárlókosár elhagyási arány: a felhasználók 25%-a elhagyja a kosarat, amikor nem találja megbízhatónak a márkát. A bizalomépítő UGC tartalmak integrálása javíthatja a hitelességet és csökkentheti a kosárelhagyást.
- CTA-k átkattintási aránya: a CTA-kra kapott kattintások száma.
- Lemorzsolódási arány: az az arány, amellyel az ügyfelek egy adott időn belül nem vásárolnak többet a márkától.
- Elköteleződési arány/felhasználói válaszarány: amikor a digitális displayekről van szó, az elköteleződési arány sok mindenre gyűjtőfogalom lehet. Ez attól függ, hogy mit mutat be a kijelzőn, és hogyan reagál erre a közönség. Ez lehet egy QR-kód, a weboldal, UGC Wall stb.
- Megszerzett ügyfelek: ennyi ügyfeleket sikerült megszereznie azáltal, hogy az UGC-t a digitális displayeken megjelenítette.
- Közösségépítés: azon közönségtagok száma, akik hatással voltak a közösséged felhasználói tartalmainak létrehozására.
Az UGC elősegíti a közösségépítést. Ha bármilyen digitális képernyőn megjelenítesz a felhasználók által generált tartalmat, az social proofként funkcionál a nézők körében, és arra ösztönzi őket, hogy készítsenek felhasználói tartalmat a márkád számára. Az Etihad Arena például nagyméretű LCD-k és Pillar Wrap-ek révén az UGC Social Wall-t a saját terébe juttatta, és becslések szerint 84 140 közösségi média interakciót és 1054 felhasználó által generált tartalmat gyűjtött össze két napon belül.
Az UGC-marketing sikerét jelző kulcstényezők
Alacsonyabb tartalomkészítési költség
A B2B marketingesek marketingköltségvetésük 39%-át tartalomra költik. Ez a költségvetés főként a tartalom létrehozására irányul, különösen a SaaS marketingstratégiák esetében. Professzionális fotósokra, modellekre, tartalomkészítőkre és egyebekre kell költenie, hogy minden második nap a semmiből készítsen tartalmat.
Ezeket a lépések kiküszöbölhetők a felhasználók által létrehozott tartalommal, közvetlenül kapcsolatba léphet a márkája UGC-tulajdonosaival a jogokért, és beépítheti tartalmukat a marketingbe. Az UGC bebizonyította, hogy idő- és költséghatékony eszköz.
Omnichannel jelenlét létrehozása
A felhasználók által generált tartalommarketing a tartalom újrahasznosításáról szól. A követőid/vásárlóid/ügyfeleid által létrehozott gazdag tartalmat bármely marketingcsatornán újra felhasználhatod. Lehetővé teszi a többcsatornás jelenlét létrehozását, legyen szó e-mailekről, weboldalakról, közösségi médiáról, hirdetésekről, digitális displayekről stb.
Átláthatóság, transzparencia
Az UGC tartalmakban elrejtett információkban a vásárlók 50%-kal jobban megbíznak, mint a más, például a brandektől származó információkban. Ennek az az oka, hogy a felhasználók által generált tartalom a vásárlók őszinte és transzparens hangja, hiszen első kézből származnak a márkákkal kapcsolatos tapasztalataik.
A felhasználók által generált tartalom segít a márkáknak megragadni a potenciális ügyfelek figyelmét és elnyerni a bizalmukat azáltal, hogy a versenytársaiknál sokkal megbízhatóbb és egyedibb tartalmat kínálnak.
A márka-ügyfél kapcsolatok elmélyítése
Az UGC tartalommal vezérelt marketingkampányok létrehozása elősegíti a közösségépítést és növeli a vásárlói hűséget. A felhasználók által generált tartalom társadalmi bizonyítékként működik, ami azt jelenti, hogy mindenki, aki kapcsolatba lép az UGC-kampánnyal, úgy érzi, hogy kapcsolatban áll a márkával. Ennek eredményeképpen megnő annak esélye, hogy a céget választják a versenytárssal szemben.
Több bevétel
Az UGC marketing beépítése több bevételt hoz a márkák számára. Ez azért van így, mert bár a konverzió továbbra is a márkák végső célja, az már nem csak az értékesítés, hanem a felhasználói elkötelezettség, a bizalom, a megtartás és egyebek marketingmixe. Mindez pedig elérhetőbbé válik a felhasználók által generált tartalommarketinggel.
A hitelesség a fogyasztókhoz szól, és vásárlásra ösztönzi őket. Az emberek 79%-a szerint az UGC nagy mértékben befolyásolja vásárlási döntéseiket. Ez a statisztika sokat mond, mert a fogyasztók ma inkább az igazi emberi hangot részesítik előnyben, mint a tökéletesen kialakított márkaüzenetet.
Ügyfélmegtartási arány
Egy márka sikerét nem a kapott új ügyfelek számában mérik, hanem azon meglévő ügyfelek számát, akik folyamatosan visszatérnek, hogy többször vásároljanak. Ez most sok tényezőt foglal magában, kezdve az ügyfélszolgálattól, a termék minőségétől, a márka imázsától és még sok mástól.
Az ügyféléletút során a felhasználók által generált tartalom mindezt könnyen elérhetővé teheti. Kezdettől fogva, amikor az ügyfél kapcsolatba lép a márkával egészen addig a pontig, amíg vásárol, de még ezt követően is, a kommunikáció folytatása és a felhasználó által generált tartalom integrálása a tartalmakba, óriási szerepet játszhat az ügyfélmegtartásban.
👥 Tegyük hatékonyabbá a digitális folyamataidat!
Kattints ide, foglalj időpontot, és fedezz fel új, eredményes marketingstratégiákat. Fektess ma a tudásodba, hogy holnapra már látható eredményeket érj el!