Skip to content
All posts

Miért lesz a digitális marketing a legjobb HR-eszközöd?

KULCSGONDOLAT

    1. A digitális marketing nem csak az ügyfélszerzésről szól, hanem a munkáltatói márkaépítésről is.
    2. Ha nem te mutatod meg, hogy milyen nálad dolgozni, mások fogják elmondani helyetted – hogyan lesz ez jó neked?
    3. A legjobb szakemberek nem álláshirdetésekből választanak munkahelyet, hanem a márkád megítélése alapján döntenek.

    A céged minden nap kommunikál a külvilág felé. Nemcsak a termékeidről, szolgáltatásaidról hanem a kultúrádról, az értékeidről és a csapatodról is. A kérdés az, hogy ezt tudatosan építed, vagy csak sodródsz?

    A LinkedIn Workforce Report szerint:

    • A munkavállalók 75%-a utánanéz egy cégnek online, mielőtt jelentkezne egy állásra.
    • Azok a vállalatok, amelyek aktívan építik a munkáltatói márkájukat, 50%-kal kevesebbet költenek toborzásra.
    • Egy erős online jelenléttel rendelkező cég 3x annyi minőségi jelentkezőt vonz, mint egy passzív márka.

    Az álláshirdetés csak a jéghegy csúcsa. Most megmutatom, hogy miért.

1. Az employer branding már nem opció, hanem stratégiai kérdés

A probléma: a cégek egy jó része akkor kezd el gondolkodni a munkáltatói márka építésén, amikor valami nem stimmel. Ha például nem érkeznek be úgy a CV-k a meghirdetett pozíciókra, vagy ha a jelentkezők közül csak kevesebb tűnnek alkalmasnak a meghirdetett állásra. 

Tipikus hiba:

  • Csak akkor kommunikálsz, amikor állásajánlatot posztolsz.
  • A cégről semmi nem derül ki, kivéve a termékeidet vagy szolgáltatásaidat.
  • Az új munkavállalók valósága nem egyezik az álláshirdetés ígéretével.

Megoldás:

  • Mutasd meg a céged kultúráját folyamatosan, ne csak kampány szerűen kommunikálj arról, mi van nálatok. Jó, erre mondod, hogy persze, de már megszűnt a tényellenőrzés a Facebookon és az Instán, változik a moderáció, a fenének van kedve ezzel a social mediában foglalkozni. Ezen én is elgondolkodtam, hogy mit hoz ez a változás, mi lesz a Meta platformjaival és hogyan reagálnak rá az ügyfelek, hirdetők, ha van még 5 perced, kattints ide és olvasd el, mit gondolok erről.
  • Adj betekintést a mindennapi munkába – ne csak a vezetői üzeneteket posztold ki.
  • Legyen transzparens a kommunikációd, hogy hiteles képet adj a cégedről. Ne próbáld kiszínezni azt, amit a dolgozóid akár teljesen másképp látnak.

2. A munkavállalóid a legjobb influenszereid

A probléma: sok cég a HR-es csapatot és a marketinget külön kezeli – pedig az új tehetségek bevonzása ugyanolyan stratégiai kérdés, mint az ügyfélszerzés.

Tipikus hiba:

  • A vállalat belső kultúrája nem látszik kívülről.
  • Az alkalmazottak nem érzik úgy, hogy a céget érdemes lenne ajánlani.
  • A HR és marketing osztály között nincs együttműködés.

Megoldás:

  • Engedd, hogy a munkavállalóid hiteles tartalmakat osszanak meg a munkájukról. Sőt, biztasd is őket erre és a marketinges és a HR-csapatod dolgozzon ki erre kampányokat, a kollégákat motiváló ötleteket. Ehhez elég fontos, hogy a cégedben közös és pontos KPI-ok legyenek, mert ha mindenkinek világos a siker, akkor lesz közös jó megélés benne, és lesz minek a jó érzésének a hírét vinni. Szóval az analitika ebben is segít, erről ebben a hírlevelemben is olvashatsz.
  • Készíts olyan kampányokat, ahol a dolgozóid szerepelnek, nem csak a vezetők. Vezetőként vedd ki a részed ennek a kommunikációjából: az elismerés elképesztően sokat számít.
  • Bátorítsd a csapatod, hogy aktívak legyenek a szakmai közösségekben, legyen erre egy roadmap, hogy hol beszélhetnek a munkájukról.

3. A tehetségek online figyelnek – de te ott vagy-e, ahol ők keresnek?

A probléma: a fiatalabb generáció tagjai nem álláshirdetésekből választanak munkahelyet, hanem a céged digitális jelenléte alapján döntenek.

Tipikus hiba:

  • Nincs karrieroldal vagy az elavult, rosszul karbantartott.
  • A social media kommunikáció csak a termékekről szól.
  • A jelentkezési folyamat túl bonyolult vagy lassú.

Megoldás:

  • Legyen vonzó az online jelenléted! Egy modern karrieroldal és aktív social media jelenlét alapvető. A hírvivők a saját kollégáid és te magad legyél: őszintén, transzparensen kommunikálj.
  • Tedd egyszerűvé a jelentkezést! Minél több kattintás kell egy pályázathoz, annál többen lemorzsolódnak.
  • Legyél jelen a megfelelő platformokon! A LinkedIn, a TikTok vagy akár YouTube ma már a munkavállalói élmény része lehet.

Szóval a digitális marketing és HR nem külön terület többé. Ha szeretnéd, hogy a digitális marketing ne csak az értékesítést, hanem a legjobb szakemberek bevonzását is támogassa, beszéljünk róla. 

 

 

 

További digitális marketing cikkek, hírek és szakértői interjúk