Skip to content
All posts

Miért nem az ügyfélkapcsolat kezdetén kell eladnod?

KULCSGONDOLAT

A vásárlás ma már nem egyetlen ponton dől el – hanem egy élménylánc eredménye. Ha minden áron az első találkozáskor akarsz eladni, elvágod magad a valódi kapcsolat lehetőségétől. Az ügyfélélmény, nem az értékesítési nyomás az, ami hosszú távon konverziót és márkahűséget eredményezhet.

 

A PwC “Future of Customer Experience” kutatása szerint a vásárlók 73%-a az élményt fontosabbnak tartja, mint az árat vagy akár a termék minőségét. (PwC kutatás)

A Salesforce “State of the Connected Customer” jelentése szerint a fogyasztók 80%-a úgy véli, hogy a márka által nyújtott élmény ugyanolyan fontos, mint maga a termék vagy szolgáltatás. (Salesforce riport)

 

 

1. Túl korán akarsz eladni?

Tipikus hiba: Az első kapcsolatfelvételkor sales üzenetekkel bombázod az ügyfeled.

Mi ezzel a gond? Az emberek ma nem azonnal vásárolnak – előbb informálódnak, összehasonlítanak, bizalmat építenek.

Megoldás: Az első találkozás a márkával legyen ismerkedés, nem nyomulás. Értéket adj, ne ajánlatot. Gondolj a sales-folyamatra mint egy sorozatra – nem egy hirdetésre.


2. Az ügyfélélmény nem lineáris, ne is aszerint kezeld

Tipikus hiba: Sokan még mindig úgy gondolják, hogy az ügyfél útja egy lineáris tölcsér: látogató → érdeklődő → vásárló.

Mi ezzel a gond? A valóságban az ügyfelek ide-oda mozognak, több csatornán, többször informálódnak, majd visszatérnek.

Megoldás: Legyél jelen több ponton – és minden ponton ugyanazt az élményt add. Egyértelmű márkaüzenet, személyre szabott tartalom, következetes kommunikáció – ez a stratégia.


3. Ne az egyszeri konverzióra hajts

Tipikus hiba: A célod az egyszeri konverzió.

Mi ezzel a gond? A megtérülés a hosszú távú kapcsolatokban van: újravásárlás, ajánlás, lojalitás.

Megoldás: Építs olyan ügyfélélményt, amiből kapcsolat lesz.

Nézd meg, hogyan viselkedik az ügyfél az első vásárlás után. Mikor keres vissza? Kap-e tőled értéket? Van-e ügyféltámogatás, onboarding, edukáció, törődés?

 

 

A jó marketing ma nem ott kezdődik, hogy eladsz – hanem ott, hogy adsz.

Az értékesítési csatorna véget érhet egy vásárlással – de az ügyfélélményből márkaélmény lesz. És ez az, ami miatt visszatérnek hozzád.

Ne a kapcsolat elején próbálj megnyerni valakit – hanem az élmény során.

Ha úgy érzed, a céged túl sokat kér, mielőtt igazán adna, itt az idő újragondolni az ügyfélélményt.

Segítek felépíteni azt a marketingfolyamatot, ami nem nyomul, hanem nyomot hagy.


 

 

További digitális marketing cikkek, hírek és szakértői interjúk