Miért nem az ügyfélkapcsolat kezdetén kell eladnod?
KULCSGONDOLAT
A vásárlás ma már nem egyetlen ponton dől el – hanem egy élménylánc eredménye. Ha minden áron az első találkozáskor akarsz eladni, elvágod magad a valódi kapcsolat lehetőségétől. Az ügyfélélmény, nem az értékesítési nyomás az, ami hosszú távon konverziót és márkahűséget eredményezhet.
A PwC “Future of Customer Experience” kutatása szerint a vásárlók 73%-a az élményt fontosabbnak tartja, mint az árat vagy akár a termék minőségét. (PwC kutatás)
A Salesforce “State of the Connected Customer” jelentése szerint a fogyasztók 80%-a úgy véli, hogy a márka által nyújtott élmény ugyanolyan fontos, mint maga a termék vagy szolgáltatás. (Salesforce riport)
1. Túl korán akarsz eladni?
Tipikus hiba: Az első kapcsolatfelvételkor sales üzenetekkel bombázod az ügyfeled.
Mi ezzel a gond? Az emberek ma nem azonnal vásárolnak – előbb informálódnak, összehasonlítanak, bizalmat építenek.
Megoldás: Az első találkozás a márkával legyen ismerkedés, nem nyomulás. Értéket adj, ne ajánlatot. Gondolj a sales-folyamatra mint egy sorozatra – nem egy hirdetésre.
2. Az ügyfélélmény nem lineáris, ne is aszerint kezeld
Tipikus hiba: Sokan még mindig úgy gondolják, hogy az ügyfél útja egy lineáris tölcsér: látogató → érdeklődő → vásárló.
Mi ezzel a gond? A valóságban az ügyfelek ide-oda mozognak, több csatornán, többször informálódnak, majd visszatérnek.
Megoldás: Legyél jelen több ponton – és minden ponton ugyanazt az élményt add. Egyértelmű márkaüzenet, személyre szabott tartalom, következetes kommunikáció – ez a stratégia.
3. Ne az egyszeri konverzióra hajts
Tipikus hiba: A célod az egyszeri konverzió.
Mi ezzel a gond? A megtérülés a hosszú távú kapcsolatokban van: újravásárlás, ajánlás, lojalitás.
Megoldás: Építs olyan ügyfélélményt, amiből kapcsolat lesz.
Nézd meg, hogyan viselkedik az ügyfél az első vásárlás után. Mikor keres vissza? Kap-e tőled értéket? Van-e ügyféltámogatás, onboarding, edukáció, törődés?
A jó marketing ma nem ott kezdődik, hogy eladsz – hanem ott, hogy adsz.
Az értékesítési csatorna véget érhet egy vásárlással – de az ügyfélélményből márkaélmény lesz. És ez az, ami miatt visszatérnek hozzád.
Ne a kapcsolat elején próbálj megnyerni valakit – hanem az élmény során.
Ha úgy érzed, a céged túl sokat kér, mielőtt igazán adna, itt az idő újragondolni az ügyfélélményt.
Segítek felépíteni azt a marketingfolyamatot, ami nem nyomul, hanem nyomot hagy.