“Az ‘így szoktuk’ már nem elég” – A digitális marketing sikere az adatvezérelt döntéshozatalon múlik. Valós eredményeket csak valós adatokra építve érhetünk el.
“Mérhető, célzott, rugalmas” – A digitális marketing lényege a költséghatékonyság. Gyors alkalmazkodás és stratégiai gondolkodás nélkül a vállalat lemarad.
“A digitális marketing több, mint eladás” – Ez egy stratégiai eszköz, amely segít új ügyfeleket szerezni, építeni a márkát, és fenntartható növekedést biztosítani.
12,4%-kal nőtt nominálisan a magyarországi digitális reklámköltés az előző évben, ez 182,6 milliárd forintot jelentett összesen (IAB Hungary 2023-as jelentése). Ez valószínűleg téged kevésbé hoz lázba. A te céged mennyit költött ugyanebben az évben digitális reklámra? És az ezzel kapcsolatos munkaórákra? És megérte?
Bátran húzd fel a szemöldököd olvasás közben, én is ezt tenném. Mert ugye a megtérülés az nem ilyen egyszerű. Amikor a marketingvezetődnek vagy az partner ügynökségednek egyetlen rubrika jut az éves excel táblába, akkor ott a megtérülésnek számszerűen be kell férnie. Befér?
Három dolgot mondok, amiért CEO-ként az említett rubrikán túl közöd van a digitális marketinghez.
Egy partnernél ültem, szemben velem a CEO, mellette a CMO. 2024 december, a tervezési időszak vége. Ott volt a kommunikációs vezető és az ügynökségtől két ember. Az egyik tulajdonos, a másik junior kolléga, aki memózott (kérdés, hogy a memót a juniorra bíznám-e, de erről majd máskor).
És akkor nézem a slide-okat, hogy mennyi lesz a 2025-ös költés, ebből mire mennyit allokálnak. Szép diagramok, tényleg.
Van egy rossz szokásom: nem szeretem, ha a whiteboardon ott vannak az előző meetingek jegyzetei. Talán nem is rossz szokás ez, de ha az előző meeting jegyzetei a mostani megbeszélésen is ott vannak, az kifejezetten zavar. Bingó. Eddig bírtam. Akkor megkérdeztem, hogy a büdzsé megállapításához és elosztásához milyen adatok szolgáltattak alapot.
Csend.
Így szoktuk - mondta valaki. Mostanában túl sokszor hallottam meg ezt a mondatot, és mögötte a változástól való félelmet. Amikor változásra gondolunk, sokszor az jelenik meg a belső mozinkban, hogy hegyeket hordunk el. Pedig csak az első kis lépésre érdemes fókuszálni, az előttünk álló első dologra, akkor nem nyom minket össze a hegy.
Pár másodperccel később megkérdeztem: akkor mi lenne, ha idén adat alapon hoznátok döntéseket?
Ha valós eredményt szeretnél, valós adatokon kell alapulnia a digitális marketingre szánt effortnak. Pénzben, emberben, szívben.
Az így szoktuk - az nem költséghatékony. A digitális marketing mérhető, célzott és rugalmas. Kérlek olvasd el újra ezt a három szót: mérhető. Célzott. Rugalmas. A te cégednél is így van?
A gyors alkalmazkodás nem opció. Ahogy az angol mondja, it’s a must.
Az üzleti környezet folyamatos változásához hajszálpontosan igazodó digitális marketing kell. Gyors reakciók. Adaptálódj te is, a csapatoddal. Velem.
Szakmai pillanatok – Ismerjük meg közelebbről!
Ismerd meg Csajkovszky Krisztinát, szakmai életútján, alapelvein és személyes inspirációin keresztül!
A digitális marketing nem csak az eladásról szól. Hanem arról, hogy te vezetőként stratégiai előnyökre tehetsz szert, a csapatod operatív működése közben. Ez lesz a legrövidebb bekezdésem, mert ebben vagyok a legjobb. Hogy a ti adataitok alapján megmutatom, hogyan tehetsz szert új ügyfelekre, építheted tovább a márkát, a márkaértékek képviseletével és növelheted az eladást.
Ne hagyd, hogy a digitális marketing kihívásai hátráltassanak! Ha szeretnél többet megtudni, hogyan érheted el a maximális hatást, írj rám és ássunk mélyebbre együtt.